کاسب یار

دستیار هوشمند کسب و کار

کاسب یار

دستیار هوشمند کسب و کار

تسویه حساب غرامت کارگران چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک کارمند در حین کار آسیب می بیند، می تواند مزایای غرامت کارگران را که توسط بیمه گر کارفرمای آنها ارائه می شود، مطالبه کند. بیمه نامه به پوشش هزینه های مراقبت های پزشکی و دستمزدهای از دست رفته ناشی از آسیب محل کار پاسخ می دهد. بیمه غرامت کارگران یک مکانیسم ضروری برای کمک به بهبودی کارکنان مجروح از صدمات است و کارفرمایان را برای تامین امنیت و کمک به نیروی کار خود در طول دوره بهبودی آسان‌تر می‌کند.

اما چه اتفاقی می افتد اگر کارمند از مبلغی که توسط شرکت بیمه ارائه می شود راضی نباشد و باور نداشته باشد که غرامت ارائه شده مبلغ عادلانه ای است؟

در چنین حالتی، پرداخت غرامت کارگران ممکن است مورد نیاز باشد. بیایید بحث کنیم که این فرآیند به طور بالقوه می تواند چگونه باشد و کارمندان، کارفرمایان و مقامات دولتی چه نقشی در برخورد با تسویه حساب کارگران دارند. میتوانید سند تسویه حساب را از سایت مشاوره کسب و کار کاسب یار دانلود کنید.

 

درک فرآیند تسویه حساب کارگران

 

هنگامی که یک آسیب ناشی از کار رخ می دهد، ادعای غرامت کارگران به حامل بیمه ارائه می شود و معمولاً پذیرفته می شود، پس از آن شرکت حمل کننده مبلغ معینی را به عنوان بازپرداخت ارائه می دهد. سپس بر عهده کارمند است که این پیشنهاد را بپذیرد و مبلغ غرامت مورد تایید را دریافت کند.

 

با این حال، گاهی اوقات کارمندان تصمیم می گیرند این پیشنهاد را رد کنند. به جای پذیرش پیشنهاد شرکت بیمه، یک کارگر آسیب دیده ممکن است یک وکیل استخدام کند و به دنبال تسویه حساب بزرگتر باشد.

 

اگر این امکان پذیر است، پس چرا هر کارمند آسیب دیده این کار را انجام نمی دهد، به این امید که پول بیشتری برای آسیب دریافت کند؟ زیرا اگر کارمند تصمیم به تعقیب کارگران برای پرداخت تسویه حساب کند، این شانس نیز وجود دارد که کمتر از آنچه که در ابتدا توسط بیمه‌گر پیشنهاد شده بود به آنها تعلق گیرد.

 

کارمند آسیب دیده با وکیل خود مشورت خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که به نظر آنها غرامت عادلانه برای آسیب مورد نظر چه خواهد بود. هنگام تصمیم گیری در مورد این مبلغ، کارمند و نماینده قانونی او معمولاً عوامل زیر را در نظر می گیرند:

 

  • هزینه های پزشکی از قبل متحمل شده و هزینه های احتمالی آتی آسیب
  • دستمزدهای از دست رفته و درآمدهای بالقوه از دست رفته در آینده
  • پرداخت های ناتوانی
  • هزینه بازآموزی برای انجام کار در صورت لزوم
  • کارگران قوانین و مقررات ایالتی را که در آن جراحت رخ داده است، تنظیم می کنند
  • قدرت ادعای کارمند (سنجش عواملی که به طور بالقوه می تواند میزان دریافتی آنها را کاهش دهد)
  • هزینه های حقوقی

اگر دو طرف نتوانند در مورد میزان غرامت به توافق برسند، تنها راه حل باقی مانده این است که به دادگاه اجازه دهند حل و فصل را تعیین کنند.

 

همچنین ممکن است بیمه‌گران ابتدا ادعا را بپذیرند و شروع به پرداخت مزایا کنند، اما اگر دلایلی وجود داشته باشد که آسیب واقعی نبوده یا مربوط به کار نیست، بعداً با ادعای خود مخالفت کنند. در چنین حالتی، یک نبرد حقوقی بار دیگر نتیجه محتمل است.

 

در یک فرآیند تسویه حساب منظم، کارگری که متحمل آسیب شده است، ملزم است برای دریافت غرامت مصوب، از حق شکایت از کارفرمای خود چشم پوشی کند. با این حال، اگر آنها ادعا کنند که به دلیل سهل انگاری کارفرما یا شخص ثالث آسیب دیده اند، می توانند سیستم جبران خسارت کارگران را به طور کلی دور بزنند و از طرف مسئول برای جبران خسارت شکایت کنند.

 

چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک ادعای شرکت کارگری به دادگاه می‌رود؟


هنگامی که دعوای جبران خسارت کارگران به دادگاه مطرح می شود، قاضی پرونده را بررسی می کند و ابتدا صحت ادعا را تعیین می کند و در این صورت مبلغی را که دادگاه عادلانه می داند پیشنهاد می کند. هنگامی که دادگاه در مورد مبلغ تصمیم می گیرد، هم بیمه گر و هم کارمندی که ادعای خود را مطرح کرده است می توانند از تصمیم خود پیروی کنند یا درخواست تجدید نظر از کل توافق یا بخش های خاصی از آن را انتخاب کنند.

 

زمان معمول مجاز برای درخواست تجدیدنظر 30 روز است. اگر شرکت بیمه ناموفق تصمیم دادگاه را درخواست کند یا مبلغ پیشنهادی را به طور کامل بپذیرد، تسویه حساب کامل می شود و شرکت حمل کننده مبلغ توافق شده را پرداخت می کند.

تسویه حساب کارگران چگونه پرداخت می شود؟

دو راه برای تسویه ادعای شرکت کارگران وجود دارد: به صورت یکجا یا تسویه ساختار یافته. در صورت تسویه حساب یکجا (lump-sum settlement) ، کارمند قرارداد تسویه حساب را امضا می کند و در ازای آن، یک بار از کارفرما یا شرکت بیمه پرداخت می کند. در یک قرارداد تسویه حساب ساختاریافته، کارمند در یک بازه زمانی توافق شده پرداختی دریافت خواهد کرد.

 

نقش کارفرما در طول دعوی حقوقی کارگری چیست؟


در صورت اختلاف بین کارگر و بیمه‌گر، نقش کارفرما معمولاً محدود می‌شود. بیشتر تعاملات بین کارگر و شرکت بیمه ای که خط مشی کامپوننت کارگران شرکت را حمل می کند، رخ می دهد. با این حال، ایده خوبی است که کارفرمایان نقش فعالی در تسهیل ارتباط خوب بین بیمه‌گر و کارمند داشته باشند و در مورد پرونده به‌روز بمانند.

هرچه در این فرآیند مشارکت و هوشیاری بیشتری داشته باشید، احتمال نام شرکت شما در دعوی کمتر می شود. همچنین یک راه عالی برای نشان دادن حمایت از کارمند آسیب دیده خود است.

شفاف بودن و ارائه کلیه مدارک و اطلاعات تماس لازم به بیمه‌گر و کارمند، کمک زیادی به حل و فصل این وضعیت در سریع‌ترین و عادلانه‌ترین حالت ممکن می‌کند.