کاسب یار

دستیار هوشمند کسب و کار

کاسب یار

دستیار هوشمند کسب و کار

5 تکنیک فروش شگفت آور و موثر


بدون هیچ مقدمه‌ای، در اینجا 5 تکنیک فروش شگفت‌انگیز موثر و متقاعدکننده، با پشتوانه علم و تحقیق آورده شده است. از همین الان  پیش فاکتور فروش خود را دانلود کنید، چون این تکنیک ها در افزایش فروش شما تاثیر ویژه ای خواهند گذاشت.


1. به وضعیت خریدار خود بفروشید (نه به شرایط او)

فرآیند خرید B2B در دهه گذشته به طور فزاینده ای پیچیده شده است. در سال 2015، به طور متوسط ​​5 تا 6 نفر برای هر تصمیم خرید باید امضا می کردند. امروزه، گارتنر گزارش می دهد که «گروه خرید معمولی برای راه حل پیچیده B2B شامل شش تا ۱۰ تصمیم گیرنده است».

به عبارت دیگر، شما فقط به یک نفر نمی‌فروشید، بلکه در حال ایجاد اجماع بین سهامداران متعدد هستید. آن ذینفعان ممکن است عنوان یا اطلاعات جمعیتی یکسانی نداشته باشند، اما یک چیز مشترک دارند: وضعیت آنها.

2. وضعیت موجود مشتری بالقوه خود را مختل کنید

بسیاری از نمایندگان فروش فرض می کنند که فرآیند فروش خطی است - مجموعه ای از مراحل تکرارپذیر که هر مشتری در طول چرخه فروش طی می کند. و در برخی موارد، با انتخاب شما یا رقیب شما به پایان می رسد. حقیقت این است که اینها تنها دو نقطه پایانی نیستند. گزینه سومی برای خریداران شما وجود دارد: "بدون تصمیم".

مطالعات نشان می دهد که حداقل 40 درصد از معاملات در خط لوله به جای رقبا به دلیل "عدم تصمیم گیری" از بین می روند. این به دلیل چیزی به نام سوگیری وضعیت موجود است - بیزاری طبیعی مشتری احتمالی شما از انجام کاری متفاوت از آنچه امروز انجام می دهد.

مردم به خاطر شخصیتی که هستند، جمعیت شناسی یا ویژگی های شغلی شان از شما خرید نمی کنند. آنها بیشتر نگران این هستند که آیا وضعیت فعلی آنها اهداف تجاری آنها را به خطر می اندازد یا خیر.

3. نیازهای نسنجیده را معرفی کنید

اگر رویکرد خود را بر اساس آنچه مشتریان بالقوه نیازهای خود را به شما می گویند، چه از طریق صدای تحقیقات مشتری و چه از طریق سؤالات اکتشافی، استوار کنید، سپس تمایل دارید که قابلیت های خاص راه حل خود را به آن نیازهای شناسایی شده مرتبط کنید.

مشکل این است که رقبای شما به همان ورودی های مشتریان بالقوه و مشتریان خود پاسخ می دهند. بنابراین، در نهایت پیام‌های کالایی را تحویل می‌دهید که شما را متمایز نمی‌کند.

sales techniques for salespeople

4. داستان های مشتری را با تضاد بگویید

نیازهای در نظر نگرفته ابزارهای قوی برای نشان دادن نیاز بالقوه شما به تغییر هستند. اما بعد چه می شود؟ چگونه یک چشم انداز خرید ایجاد می کنید که به راه حل شما متصل می شود؟

برای ایجاد درک قدرتمندی از ارزش در مکالمات فروش خود، باید شکاف بین داستان «قبل» (رویکرد ناقص فعلی) و داستان «پس از» (روش جدید بهبود یافته) را برجسته کنید. این تضاد است که باعث ایجاد فوریت برای اقدام در ذهن خریدار شما می شود.

همین اصل کلی زمانی اعمال می شود که می خواهید تصمیم خرید را برای مدیران توجیه کنید. هنگامی که 1) شکاف ها یا فرصت های از دست رفته را شناسایی می کنید که بر اهداف استراتژیک بالاترین سطح آنها تأثیر می گذارد، و 2) تأثیر تجاری تصمیم را با گفتن داستانی متفاوت از مشتری توجیه می کنید، آنها احساس فوریت بیشتری برای تصمیم گیری می کنند.

5. از تله برابری در گفتگوهای فروش اجتناب کنید

وقتی ارزش پیشنهادی خود را به مشتریان بالقوه می‌فروشید، چه میزان همپوشانی بین آنچه می‌توانید ارائه دهید و آنچه رقابت شما می‌تواند ارائه دهد وجود دارد؟

اکثر فروشندگان B2B اذعان دارند که همپوشانی 70 درصد یا بیشتر است. در دسته بندی های رقابتی، بسیاری از شرکت ها می توانند کار را با قابلیت ها و قیمت های مشابه انجام دهند. و اگر خریداران شما تمایز کافی بین شما و سایر گزینه‌ها نمی‌بینند، احتمالاً بر اساس قیمت، یک فرآوری کنار هم انجام می‌دهند.

این آخرین جایی است که می خواهید باشید.

فروشنده ها وقتی مرتکب سه گناه مرگبار پیام های فروش می شوند، ارزش بیان نمی کنند:

  • ارائه اطلاعات بیش از حد
  • عدم توصیف ارزش از دیدگاه خریدار
  • ناتوانی در تشخیص تفاوت آنها

اخراج یعنی چه؟

اخراج یعنی چی؟اخراج زمانی است که کارفرما به قرارداد کارمند خاتمه می دهد. این مهم است که یک کارفرما از یک رویه منصفانه و معقول برای تصمیم گیری در مورد اخراج شخصی استفاده کند. فرم تسویه حساب کارگر را میتوانید به صورت رایگان از سایت مشاوره کسب و کار کاسب یار دریافت کنید.

قبل از اینکه کارفرما یک کارمند را اخراج کند، باید:

·         معتقدند که دلیل موجهی برای اخراج آنها دارند

·         یک رویه کامل و منصفانه را دنبال کنید

·         تصمیمی بگیرید که متعادل، سازگار و تا حد امکان منصفانه باشد

اگر کارمندی مدعی اخراج ناعادلانه شود و پرونده به دادگاه کار برسد، رویه ای که کارفرما دنبال می کند در نظر گرفته می شود.

با ذکر دلایل اخراج

اگر کارفرما یک کارمند را اخراج کند، باید به کارمند بگوید:

 

·         چرا اخراج شده اند

·         چه زمانی قرارداد کاری آنها به پایان می رسد

·         دوره اطلاع رسانی آنها، در صورت وجود

·         حق آنها برای تجدید نظر در مورد تصمیم

·         بهتر است آن را به صورت مکتوب بنویسید.

 

زمانی که کارفرما باید دلایل را به صورت کتبی بیان کند

کارفرما باید دلایل کارمندی را که باردار است یا در مرخصی زایمان است، صرف نظر از مدتی که شاغل بوده است، به صورت کتبی بیان کند.

سایر کارمندان این حق را دارند که از کارفرمای خود اظهارنامه کتبی بخواهند که دلایل اخراج خود را بیان کند در صورتی که:

·         وضعیت استخدامی "کارمند".

·         2 سال شاغل بوده

اگر کارمندی بخواهد، کارفرمای او باید طی 14 روز دلایل را به صورت کتبی به آنها ارائه دهد.

 

اگر کارمندی معتقد باشد اخراج غیرعادلانه است

یک کارمند می تواند علیه اخراج شکایت کند.

اگر کارفرما از یک رویه منصفانه و معقول پیروی نکند، کارمند ممکن است بتواند ادعای اخراج ناعادلانه کند، حتی اگر دلیل اخراج معتبر باشد.

دریابید که اگر کارمندان فکر می کنند اخراج ناعادلانه است، چه کاری می توانند انجام دهند

گفتن به افراد دیگر در محل کار

کارفرمایان باید به محرمانه بودن فردی که اخراج شده است احترام بگذارند. به عنوان مثال، وقتی به همکاران و مشتریان می گویند که کارمند رفته است. هر گونه نتیجه یک روند انضباطی باید محرمانه بماند.

قراردادهای تسویه حساب

توافقنامه تسویه گاهی اوقات زمانی استفاده می شود که کارفرما و کارمند توافق می کنند که رابطه کاری خود را پایان دهند زیرا هر دو موافقند که دیگر کار نمی کند. این می تواند شامل برخی شرایط اخراج باشد.

قراردادهای تسویه حساب چیست؟

قراردادهای تسویه حساب، که قبلاً به عنوان موافقت نامه های سازش شناخته می شدند، اسنادی هستند که شرایط و ضوابط مورد توافق طرفین (دو طرف) را در هنگام توافق آنها برای حل و فصل یک ادعا یا ادعاهای بالقوه دادگاه استخدام یا سایر مراحل دادگاه تعیین می کند.

چه کسی می تواند قراردادهای تسویه حساب را منعقد کند؟

معمولاً این کارفرما و کارمند (یا کارمند سابق) طرفین قرارداد توافق نامه هستند.

آنها همچنین می توانند بین یک کارفرما و شخصی غیر از یک کارمند (یا کارمند سابق) که ممکن است بتواند به دادگاه کار شکایت کند - به عنوان مثال، کارگری که در مورد حقوق تعطیلات شکایت دارد یا یک متقاضی شغل ناموفق توافق کرد. که احساس می کند در یک مصاحبه شغلی مورد تبعیض قرار گرفته اند.

توافقنامه تسویه حساب انفرادی توسط دو طرف امضا می شود و نمی تواند توسط گروهی از افراد امضا شود.

کادر 1: ویژگی های کلیدی قراردادهای تسویه حساب

• آنها از نظر قانونی لازم الاجرا هستند

• آنها می توانند از حقوق فردی برای طرح دعوی مشمول توافق چشم پوشی کنند - برای مثال، حق طرح دعوی به دادگاه کار یا دادگاه

• کارمند (یا کارمند سابق) معمولاً نوعی پرداخت مالی دریافت می کند و همچنین اغلب یک مرجع به عنوان بخشی از شرایط توافق شده دریافت می کند.

• آنها کاملاً داوطلبانه هستند - آنها شامل شرایط و ضوابطی هستند که مورد توافق دوجانبه است و طرفین در صورت عدم تمایل مجبور به ورود به آنها نیستند.

• آنها اغلب از طریق یک فرآیند بحث و مذاکره به دست می آیند. طرفین مجبور نیستند شرایط پیشنهادی اولیه را بپذیرند - ممکن است روندی از مذاکره وجود داشته باشد که در طی آن هر دو طرف پیشنهادات خود را ارائه دهند و پیشنهادات را متقابل کنند.

• مذاکرات در مورد توافقات حل و فصل اغلب محرمانه است به این معنا که، در صورت عدم حصول توافق، مذاکرات ممکن است به عنوان مدرک در دعاوی در دادگاه کار یا در سایر مراحل دادگاه قابل قبول نباشد.

چه زمانی ممکن است از قراردادهای تسویه استفاده شود؟

قراردادهای تسویه حساب معمولاً برای پایان دادن به یک رابطه کاری به روشی مورد توافق طرفین استفاده می شود. آنها اغلب در موقعیت‌هایی استفاده می‌شوند که کارفرما و کارمند احساس می‌کنند که رابطه شغلی آنها دیگر کار نمی‌کند و بهترین راه برای پیشبرد یک استراحت تمیز است. در این شرایط هر دو طرف می توانند مبنای پایان کار را به توافق برسانند.

همچنین می توان از آنها برای رسیدن به یک نتیجه توافق شده و نهایی در مورد اختلاف یا موضوع محل کار استفاده کرد که منجر به پایان رابطه کاری نمی شود.

نحوه نوشتن استعفا نامه + الگو

هنگامی که از شغلی استعفا می دهید، بهترین کار این است که یک نامه استعفا به کارفرمای خود ارائه دهید. این یک اطلاعیه رسمی است که قصد شما را برای پایان دادن به رابطه استخدامی نشان می دهد و شما را از منظر منابع انسانی پوشش می دهد، جایی که به سوابق شما می رود. از یک موضع حرفه ای، لحن را برای یک حرکت یکپارچه و صمیمانه تنظیم می کند.

قبل از شروع نوشتن نامه استعفای خود، مطمئن شوید که می توانید دوره اخطار لازم را قبل از ترک انجام دهید و به مدیر خود در مورد تصمیم خود برای ترک اخطار شفاهی بدهید. این به آنها فرصت می دهد تا در مورد استعفای شما بحث کنند و دلیل ترک شما را بهتر درک کنند.

وقتی نوبت به تحویل نامه استعفای شما می رسد، معمولاً ارسال ایمیل با یک نسخه Word یا PDF پیوست شده به جای چاپ یک نسخه فیزیکی قابل قبول است. اگر شک دارید، از مدیر خود بپرسید که آنها چه چیزی را ترجیح می دهند.

در استعفانامه اداری چه مواردی باید لحاظ شود؟

نامه استعفای شما یک سند عملی است، اما همچنان باید به خوبی منعکس کننده شما باشد، زیرا این یک سابقه ماندگار از خروج شما از شرکت خواهد بود. لازم نیست جزئیات زیادی را وارد کنید، اما چند نکته کلیدی وجود دارد که باید آنها را پوشش دهید:

·         استعفانامه باید به صورت رسمی فرمت شده و نام، آدرس و تاریخ داشته باشد

·         به وضوح قصد خود را برای استعفا اعلام کنید

·         روز پایانی مورد نظر خود را بر اساس دوره اعلان خود درج کنید

·         از کارفرمای فعلی خود تشکر کنید و قصد خود را برای انجام هر کاری که می توانید انجام دهید تا انتقال تا حد امکان راحت باشد

چه مواردی را نباید در استعفانامه ذکر کنید؟

بعضی چیزها بهتر است رو در رو با مدیرتان صحبت شود، در حالی که نظرات دیگر بهتر است به طور کلی ناگفته بماند. نیازی نیست که جزئیات چرایی ترک شما در نامه استعفای شما درج شود، به خصوص اگر با شرایط خوبی ترک نمی کنید یا دلایل شخصی برای ترک آن دارید که می خواهید خصوصی بمانید. ممکن است فقط بخواهید به اشتراک بگذارید که یک فرصت شغلی جدید به شما نزدیک شده است.

علاوه بر این، اگر از شرکت، مدیر، رئیس یا همکاران فعلی خود شکایت دارید، مطمئناً باید از استعفانامه شما حذف شوند. اینجا جایی نیست که چیزها را از سینه تان دور کنید یا مسائلی را مطرح کنید. ممکن است لازم باشد در یک مصاحبه خروج شرکت کنید، که محیط مناسب تری برای به اشتراک گذاشتن افکار شماست. با این حال، هنوز هم بهتر است این کار را تا حد امکان حرفه ای نگه دارید.

چرا؟ ممکن است بخواهید مدیر یا همکارانتان به عنوان یک مرجع برای هر نقش آینده عمل کنند و ثانیاً ممکن است در نقطه‌ای از حرفه‌تان به کار در همان شرکت بازگردید. سوختن پل ها در مرحله استعفا قطعاً شانس دو فرصت کلیدی بالا را از بین می برد.

بهترین الگوهای نامه استعفا

در اینجا چند نمونه نامه استعفا وجود دارد که می توانید آنها را متناسب با شرایط خود تنظیم کنید.

قالب نامه استعفای حرفه ای

[نام مدیر] عزیز،

لطفاً این نامه را به عنوان اطلاعیه رسمی از قصد من برای استعفا از سمت خود به عنوان [عنوان شغلی] با [نام شرکت] بپذیرید. مطابق با دوره اعلان من، آخرین روز من [تاریخ آخرین روز] خواهد بود.

 من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از شما به خاطر فرصتی که در گذشته [زمان استخدام] در این موقعیت کار کرده ام تشکر کنم. من در طول مدت حضورم در اینجا چیزهای زیادی یاد گرفتم و از همکاری با همکارانم لذت بردم. من بسیاری از آموخته هایم را در زندگی حرفه ای خود با خود خواهم برد و به دوران حضورم در اینجا به عنوان دوره ای ارزشمند از زندگی حرفه ای خود نگاه خواهم کرد.

 در طی [دوره اخطار در هفته] بعدی، من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا انتقال را تا حد امکان راحت کنم و به هر طریقی که بتوانم از کسب و کار حمایت خواهم کرد تا وظایفم را به همکاران یا جایگزین خود واگذار کنم. لطفاً اگر کار دیگری برای کمک به این فرآیند وجود دارد، به من اطلاع دهید.

 خالصانه،

 [اسم شما]

 الگوی نامه استعفای کوتاه

[نام مدیر] عزیز،

 لطفاً این نامه را به عنوان اطلاعیه رسمی از قصد من برای استعفا از سمت خود به عنوان [عنوان شغلی] با [نام شرکت] بپذیرید. مطابق با دوره اعلان من، آخرین روز من [تاریخ آخرین روز] خواهد بود.

 از فرصتی که برای کار در این موقعیت در گذشته [زمان اشتغال] به دست آوردید بسیار سپاسگزارم. من هر کاری که از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا در طول آینده [دوره اخطار در هفته] تا حد امکان تحویل را آسان کنم.

 خالصانه،

 [اسم شما]

الگوی استعفانامه پیش آگهی 

[نام مدیر] عزیز،

 لطفاً این نامه را به عنوان اطلاعیه رسمی از قصد من برای استعفا از سمت خود به عنوان [عنوان شغلی] با [نام شرکت] بپذیرید. من درک می کنم که انتقال یک فرد جدید به نقش مدتی طول می کشد و می خواهم تا آنجا که ممکن است به آن توجه کنم. بر این اساس آخرین روز کاری من [تاریخ آخرین روز] خواهد بود.

از فرصتی که برای کار در این موقعیت در گذشته [زمان اشتغال] به دست آوردید بسیار سپاسگزارم. من هر کاری که از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا در طول آینده [دوره اخطار در هفته] تا حد امکان تحویل را آسان کنم.

 خالصانه،

 [اسم شما]

قالبی برای استفاده از یک فرصت جدید

[نام مدیر] عزیز،

 لطفاً این نامه را به عنوان اطلاعیه رسمی از قصد من برای استعفا از سمت خود به عنوان [عنوان شغلی] با [نام شرکت] بپذیرید. مطابق با دوره اعلان من، آخرین روز من [تاریخ آخرین روز] خواهد بود.

 من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از شما به خاطر فرصتی که در گذشته [زمان استخدام] در این موقعیت کار کرده ام تشکر کنم. من از حضورم در اینجا کاملاً لذت بردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. با این حال، من تصمیم گرفته ام که زمان آن فرا رسیده است که از یک فرصت جدید استفاده کنم.

در طی [دوره اخطار در هفته] بعدی، من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا انتقال را تا حد امکان راحت کنم و به هر طریقی که بتوانم از کسب و کار حمایت خواهم کرد تا وظایفم را به همکاران یا جایگزین خود واگذار کنم. لطفاً اگر کار دیگری برای کمک به این فرآیند وجود دارد، به من اطلاع دهید.

خالصانه،

[اسم شما]


یک استعفای خوب، یک رابطه پایدار با کارفرما، مدیر و همکاران فعلی شما را تضمین می کند و نامه استعفای (resignation letter) شما بخشی جدایی ناپذیر از آن است.

 با این کار، می توانید روی آماده شدن برای نقش بعدی و فصل بعدی در حرفه خود تمرکز کنید.

 از شغل خود استعفا می دهید اما مطمئن نیستید که در آینده چیست؟ آخرین نقش‌های باز ما را مرور کنید، و اگر می‌خواهید درباره فرصت‌های آینده با یکی از استخدام‌کنندگان متخصص ما صحبت کنید، همین امروز با تیم محلی خود تماس بگیرید.

قرارداد همکاری چیست؟

یک قرارداد همکاری می تواند بین چندین نوع نهاد اتفاق بیفتد. ممکن است دو نفر به توافقنامه همکاری نیاز داشته باشند یا ممکن است توافقنامه همکاری بین دو کشور لازم باشد. در اینجا، ما تعریف می کنیم که آنها دقیقا چه هستند و چگونه کار می کنند. همچنین میتوانید برای دریافت نمونه قرارداد شراکت کاری pdf رایگان و همچنین انواع نمونه قرارداد مشارکت به سایت مشاوره کسب و کار کاسب یار مراجعه کنید و بسته به شرایط قرارداد آن را شخصی سازی کنید. این فایل میتواند به word نمونه قرارداد سرمایه گذاری مشترک و دانلود رایگان قرارداد مشارکت در ساخت word نیز تبدیل شود.

قرارداد همکاری چیست؟

به طور خلاصه، قرارداد همکاری، قراردادی است بین دو طرف که می‌خواهند با هم وارد یک رابطه کاری شوند. در نتیجه، یک قرارداد مشارکت و همکاری اغلب دست به دست هم می دهد. این قرارداد اهداف و اهداف و همچنین شرایط مشارکت کاری آینده را مشخص می کند.

نکته مهم این است که به تشکیل یا تأسیس شرکت تعاونی نیز می پردازد. همچنین مشخص می کند که هر یک از افراد در قرارداد همکاری چقدر دارای یک ترتیب تجاری است و بنابراین میزان سودی که می تواند توزیع شود. سایر بندهای اساسی تعهدات طرفین درگیر مانند بیمه مورد نیاز، نحوه برخورد با اطلاعات تجاری و وظایف هر یک از طرفین را مشخص می کند.

قرارداد همکاری چگونه کار می کند؟

قراردادهای همکاری در مورد آنچه دقیقاً باید شامل شوند، نسبتاً انعطاف پذیر هستند. بنابراین، زمانی که هر دو طرف در مورد شرایطی که باید در قرارداد نهایی گنجانده شود مذاکره کنند تا اطمینان حاصل شود که نیازها و الزامات آنها برآورده شده است، بهترین کار را انجام می دهند. سپس، با گنجاندن آن نیازها و الزامات در بیان هدف همکاری، قرارداد به ابزاری بسیار قوی در حصول اطمینان از سودآوری هر چه بیشتر سرمایه گذاری (از لحاظ مالی یا غیر آن) تبدیل می شود. با تشریح جزئیات مهم مانند مدت زمانی که قرارداد همکاری معتبر است و چه چیزی می تواند باعث فسخ آن شود، حقایق کلیدی توافقنامه همکاری به هر دو طرف قرارداد کمک می کند تا پایان توافق را حفظ کنند.

مزایای قرارداد همکاری

وقتی دو طرف بخواهند وارد همکاری شوند، داشتن توافق از ابتدا برای همه درگیرها مفید است. دلیل آن این است که با مشخص کردن واضح آنچه که هر دو طرف از همکاری می‌خواهند - و چگونه - فضا یا شانس کمتری برای شکست همکاری وجود دارد.

در واقع می توان از قراردادهای مشارکت (Partnership Agreements) برای افزایش موفقیت هر همکاری نیز استفاده کرد. با تشریح واضح آنچه از هر دو طرف لازم است، هر یک از طرفین از همان ابتدا می‌دانند که در کجا قرار دارند. آنها از همان ابتدا می دانند که چه کاری باید انجام دهند. این می تواند هر دو طرف را به مراتب بهتر از همکاری بین دو نهادی که توافق نامه الزام آور قانونی ندارند، ایجاد کند و انگیزه ایجاد کند.

چرا در شارکت به توافق نامه نیاز دارید؟

یک توافق خوب باعث می شود:

مشکل پرداخته شده را تعریف کنید

درک متقابل نقش ها و مسئولیت ها را مشخص کنید

تعهداتی را که شرکا باید به آن عمل کنند، بیان کنید

روابط بین شرکا را رسمی کنید

یک نقطه مرجع برای همکاری که در پی خواهد آمد ارائه دهید

با حصول اطمینان از اینکه شرکا پاسخ های درستی در مورد تمام جنبه های مشارکت داده اند، از فرآیند مشارکت پشتیبانی کنید

احتمال سوء تفاهم و اختلاف را کاهش دهید

به عنوان یک چارچوب کلی برای مدیریت مشارکت و هدایت تصمیم گیری عمل می کند

کمک به حفظ تمرکز بر فعالیت ها و اهداف اصلی

به شرکا اجازه دهید تا عملکرد پروژه را پیگیری کرده و پیشرفت را بررسی کنند

امکان انعطاف پذیری را فراهم کند.


مشاور کسب و کار چه می کند؟

مشاور کسب و کار فردی است که از نزدیک با صاحبان و مدیران کسب و کار برای بهبود عملکرد و کارایی کار می کند. مشاوره کسب و کار شامل کمک به شناسایی، رسیدگی و غلبه بر موانع برای دستیابی به اهداف شرکت است

مشاور کسب و کار حرفه ای است که با مشتریان در جنبه های مختلف کار می کند و قصد دارد به بهبود، رشد یا حفظ یک شرکت کمک کند. سایت مشاوره کسب و کار کاسب یار نیز در این زمینه مانند یک مشاور در کنار شما خواهد بود.

در این راهنما درباره مشاوران کسب و کار، چیزهایی که می توانند ارائه دهند و بیشتر بیاموزید.

 

مشاور کسب و کار چیست؟

مشاور کسب و کار فردی است که از نزدیک با صاحبان و مدیران کسب و کار برای بهبود عملیات و کارایی کار می کند. مشاوره کسب و کار شامل کمک به شناسایی، رسیدگی و غلبه بر موانع برای رسیدن به اهداف شرکت است.

مشاور کسب و کار چه می کند؟

مشاوران کسب و کار می توانند تقریباً در هر نیازی که کسب و کار شما داشته باشد کمک کنند. مشاوران تجاری هستند که در صنایع خاصی تخصص دارند، در حالی که دیگران رویکرد کلی تری دارند. در حالی که خدمات خاص متفاوت است، برخی از رایج ترین آنها در زیر ذکر شده است. ‌

 

·         موانعی را که مانع رشد یا کارایی می شوند شناسایی کنید

·         ‌تعیین کنید که چه تغییراتی باید ایجاد شود و به اجرای تغییرات کمک کنید

·         ارائه هرگونه آموزش و منابع لازم به کارکنان و مدیریت

·         برای تازه کردن یک کسب و کار، ایده‌های خارج از جعبه را بیاورید

·         در برنامه ریزی کسب و کار و ایجاد مشاغل جدید کمک کنید

·         در صورت لزوم کارکنان را ارزیابی، استخدام و اخراج کنید

·         اجرای برنامه های جدید

·         بودجه یک شرکت را تجزیه و تحلیل کنید، تنظیمات را پیشنهاد دهید، و به انجام این تنظیمات کمک کنید

·         ارائه دهندگان و شرکا را برای کمک به دستیابی به اهداف تعیین کنید

چه مشاغلی به مشاور نیاز دارند؟

تقریباً هر کسب و کاری می تواند از یک مشاور تجاری بهره مند شود. اگرچه برخی، مانند موارد زیر، ممکن است مهم ترین مزایا را تجربه کنند.

 

  • استارت آپ ها می توانند از مشاوران برای تکمیل برنامه ریزی و شروع قوی استفاده کنند.
  • ‌کسب و کارهایی که برای مدتی فعال بوده‌اند، می‌توانند از دیدگاهی تازه بهره ببرند.
  • شرکت‌هایی که کمپین‌های جدیدی را شروع می‌کنند، می‌توانند از تحقیقات و تخصص مشاور بهره‌مند شوند.
  • کسب و کارهایی که بر رشد متمرکز هستند می توانند از مهارت های استراتژیک مشاور کسب و کار استفاده کنند.
  • سازمان هایی که اهداف مالی خود را برآورده نمی کنند می توانند مشاوری را برای بررسی حسابداری خود استخدام کنند.
  • شرکت‌هایی که یک بخش جدید اضافه می‌کنند می‌توانند برای برنامه‌ریزی، راه‌اندازی و کارمندان آن بخش کمک بگیرند.

 

مزایای مشاوران کسب و کار چیست؟

استخدام مشاور کسب و کار می تواند مزایای زیادی برای یک شرکت داشته باشد. برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از: بهره‌گیری از دیدگاه بیرونی، استفاده از بینش و تخصص گرفته شده از سایر مشتریان و صنایع، دریافت کمک برای ایجاد طرح‌ها و همچنین منابع برای تحقق آنها، و موارد دیگر. در زیر چند مثال خاص برای درک بیشتر آورده شده است.

 

  • ‌مشاوران کسب‌وکار «دید چشم پرنده» را به یک تجارت ارائه می‌کنند. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار باتجربه می توانند با دیدن تصویر کامل در وسط آن مشکل داشته باشند. یک مشاور کسب‌وکار ذهن و دیدگاه تازه‌ای دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد چیزهایی را ببینند که ممکن است صاحبان کسب‌وکار نتوانند.
  • مشاوران تجاری اغلب در صنایع متعدد و با مشتریان مختلف کار می کنند. این به آنها بینش و ایده های ارزشمندی از بسیاری از راه های مختلف می دهد. آنها می توانند از تخصص هایی که از سایر صنایع به دست می آورند استفاده کنند و آنها را با یک صنعت جدید تطبیق دهند.
  • طراحی کمپین ها و طرح های تجاری جدید می تواند چالش برانگیز باشد و زمان زیادی را صرف کند. مشاوران کسب و کار کمک می کنند تا این طرح ها را سریعتر و واضح تر توسعه دهید و سپس به شما کمک می کنند تا آنها را عملی کنید.
  • مشاوران کسب و کار می توانند نقاط قوت و ضعف شرکت شما را که ممکن است نسبت به اضافه کاری کور شده باشید را مشخص کنند.
  • حفظ بودجه برای موفقیت یک شرکت ضروری است. مشاوران کسب و کار می توانند به یافتن بخش های ضعیف در مخارج شما کمک کنند و راه حل های خلاقانه ای برای آن حوزه ها ارائه دهند.
  • مشاوران کسب و کار می توانند با تحقیق در مورد مشتری مورد نظر شما و ایجاد یک برنامه بازاریابی هدفمند برای جذب آنها به افزایش فروش کمک کنند.
  • مشاوران، شبکه ای را که در طول پروژه های مختلف تشکیل داده اند به همراه دارند. کسب و کارها می توانند از این برای به دست آوردن دانش و استفاده از منابع خارجی استفاده کنند که ممکن است یک کسب و کار حتی از آنها بی اطلاع باشد.

 

نتیجه

‌مشاوره بازرگانی یک حرفه بسیار پربار است که می‌تواند به ارتقای کسب‌وکارها به سطح بعدی کمک کند. مشاوران تجربیات منحصربه‌فردی دارند که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با چالش‌هایی که برای رسیدن به اهداف شرکت با آن مواجه هستند، مقابله کرده و بر آنها غلبه کنند.